Marjana Davidović, generalna direktorka, Nestlé Srbija, Crna Gora, Severna Makedonija govorila je za Mark Club o tome da li je društvena odgovornost samo na kompanijama ili odgovornost imamo svi.
Srbija je prva zemlja u regionu u kojoj je kompanija Nestlé počela da primenjuje principe regenerativne poljoprivrede. Šta to znači za kompaniju, proizvođače, ali i za potrošače?
Za kompaniju znači unapređenje sastojaka proizvoda, kao i jednu od kapitalnih investicija u zajednicu u kojoj posluje. Proizvođačima donosi unapređenje infrastrukture, kvalitetnije zasade, kao i uštedu u različitim resursima. I ono što je najvažnije – za potrošače to znači ukusniji i održiviji proizvod u koji imaju poverenja.
Nestle već radi sa 500.000 poljoprivrednika i 150.000 dobavljača u cilju da ih podrži u implementaciji regenerativne poljoprivrede. Koliko javnost zapravo zna o ovoj temi i na koji način ih edukujete?
Javnost još uvek ne zna dovoljno o ovoj temi. Za početak samo izgovoriti ovaj termin već je pomalo zahtevno. Ipak, kao pioniri u ovoj oblasti u Srbiji, osećamo potrebu da edukujemo javnost i zato smo kampanju i započeli tako što smo medije odveli na polja i u pogone naših dobavljača, kako bi iz prve ruke videli o čemu se radi. U ovaj proces edukacije uključeni su agronomi i drugi eksperti iz oblasti poljoprivrede, kako interni, tako i eksterni. Ipak, tema je za sad odlično prihvaćena, što govori o njenom značaju, a kako pripremamo širenje procesa na druge kulture i saradnju sa novim dobavljačima, vreme za obnovljivu poljoprivredu tek dolazi.
Koji su dodatni planovi kompanije Nestlé u borbi protiv klimatskih promena?
Planovi u ovoj oblasti obuhvaćeni su kompleksnim globalnim Nestlé ciljevima za dostizanje nultog uticaja na životnu sredinu. Među njima su prelazak Nestlé fabrika na proizvodnju bez otpada, 100% zelena energija, uvođenje pogona za prečišćavanje vode kojima se u potpunosti čuva ovaj važan prirodni resurs. Ponosni smo što je sve navedeno već ostvareno u srpskoj Nestlé fabrici u Surčinu. Dugoročno, plan je da prepolovimo emisiju štetnih gasova do 2030. godine, a nultu emisiju do 2050.
U kojoj meri je važno da kompanije transformišu ambalažu, kako bi doprineli zaštiti životne sredine? Šta to konkretno znači?
Izuzetno bitno, rekla bih i podjednako kao što su renovacije samih proizvoda. Naš plan je da do 2025. godine ambalaža celokupnog Nestlé portfolija bude 100% reciklabilna, a dobra vest je da smo vrlo blizu ispunjenja tog cilja. Recimo, Nescafe Clasic limenka nedavno je poklopac zamenila drugačijim, bele boje, koji je pogodan za reciklažu, dok naše Smarties bombone prelaskom na papirno pakovanje štede 250 miliona plastičnih pakovanja godišnje. Odličan lokalni primer je korekcija dimenzija pakovanja C supa koja je dovela do smanjenja upotrebe plastike za 50 tona godišnje. Dakle, transformacija ambalaže je krucijalna za zaštitu životne sredine, a pored toga ima i dugoročne benefite za poslovanje.
Da li je društvena odgovornost samo na kompanijama ili odgovornost imamo svi? Kako osvestiti potrošače da budu odgovorniji pri svojim izborima?
To je krug u kome ne možemo jedni bez drugih. Korporativna odgovornost počinje sa kompanijama, ali od potrošača zavisi u kojoj meri će se reflektovati u svakodnevnom životu. Na nama je da komuniciramo, edukujemo i pozivamo na akciju, a u ovoj misiji su nam nadležne institucije neophodni partneri. Jedino ovom sinergijom možemo zaista da napravimo prave promene.
Šta za Vas znači REMARKABLE poslovni uspeh?
Za moju kompaniju REMARKABLE uspeh ne znači samo dobre poslovne rezultate, već potrošače koji imaju poverenje u nas i naš portfolio, zatim naše vredne zaposlene bez kojih ovih rezultata ne bi ni bilo i koji su najbolji Nestlé ambasadori, kao i zajednicu koja može da računa na našu podršku u dobrim i lošim vremenima. Za mene lično, REMARKABLE uspeh znači biti deo upravo takvog tima.