Tanja Vasojević, Direktorka komunikacija, Delta Holding
Šta za Vas znači ostaviti trag na tržištu?
Tržište je samo ekonomski termin, pa se na njemu malo tragova može ostaviti. Ali u srcima i glavama ljudi – to je čarolija. A da bi nas ljudi prihvatili i pamtili, oni traže da razumemo – njihove potrebe, želje, vrednosti, stavove, strahove, da smo tu kad smo im potrebni… Brend koji sluša, koji razume, koji je spreman da se menja zajedno sa (svojim) ljudima ali i onaj koji je hrabar i vizionar, postaće deo svakodnevnog života ljudi – postaće potreba. Veći trag od toga ne postoji, zar ne?
Kako biste ocenili položaj marketing i komunikacijskih stručnjaka u kompanijama danas? Da li bi oni trebali da budu članovi boarda direktora?
U kompanijama u Srbiji, školskom skalom mereno, jednom solidnom trojkom. Prostora za napredak ima i verujem da svi koji žele da budu uspešni streme ka poboljšanju, razumevanju ali i praktikovanju ovih oblasti. Primetan je izlazak iz starih obrazaca poimanja marketinga i komunikacija isključivo kao troška u eksel tabeli kompanije. .
I zato, u trećoj deceniji trećeg milinijuma, sa eksponencijalnim razvojem tehnologije, kompanija koja želi da bude relevantan igrač mora da posluje tako da ulaže trud da istinski razume ljude i njihove potrebe, da u skladu sa tim saznanjima kreira proizvode i usluge, dvosmerno komunicira, a uvide iz takve komunikacije koristi za konstantno menjanje i inoviranje. Sve ovo može da se realizuje isključivo onda kada stručnjake iz komunikacija i marketinga uključi u svoje strateške planove i odluke.
Zašto je važno da na tržištu imamo nagradu koja se dodeljuje pojedincima za lične poslovne i profesionalne uspehe, kao što je Mark Awards?
Kreirati čaroliju nije lako. A trud i umeće se moraju, između ostalog, i nagraditi. I zato bravo na odluci da se ovako nešto organizuje i u našoj zemlji.
Photo credits: Miodora Bozar, Sektor za korporativne komunikacije, Delta Holding